perjantai 29. kesäkuuta 2012

Olkiluoto

Mun vika työviikko on sujunut hyvinkin nopeasti! Tänään oli siis viimeinen työpäivä ja pääsin lähteen kotiin jo siinä 11 aikoihin. Ihanaa että nyt saa vihdoin lomailla rauhassa...tai siis suorittaa matikan itsenäisiä kursseja... Unohdin kuitenkin kertoa, että käytiin keskiviikkona seurakunnan järjestämällä "virkistäytymis" retkellä. Itse lähdin mukaan lähinnä sen takia, ettei tarvisi tehdä töitä ja palkka juoksisi silti. Retkikohteena oli Eurajoen ydinvoimala, joka sijaitsee Olkiluodossa.
Lähdettiin matkaan bussilla vähän ennen seitsemää ja saavuttiin Olkiluotoon yhdeksän aikoihin. Ensiksi meille tarjottiin ihana aamupala, en oo varmaan ikinä syöny niin herkullisen näkösiä ja makusia leipiä! Syömistä seurasi sitten yli tunnin auditorio esitys ydinvoimalan  historiasta ja tulevaisuudesta. Silmät alkoi mennä väkisinkin kiinni, no onneksi en ollut ainoa joka nukkui! Auditorion jälkeen suunnattiin kiertelemään ydinvoimalaa ja saatiin päähän tollaset hienot Puuha-Pete kypärät. Mentiin hissillä 200 metriä maanpinnan alle katsomaan miten ydinreaktioista syntyvä jäte varastoidaan maan alle, istuttiin sitten Heidin kanssa siihen alustalle ku ei jaksettu seisoa koko selostuksen aikaa. Ehkei olisi kannattanu, sillä jouduttiin peppujen säteilytarkistukseen ja turvamiehet tökki meidän peppuja jollain laitteella.

Ydinvoimala kierroksen jälkeen lähdettiin taas bussilla Eurassa sijaitsevaan Vuojoen Kartanoon syömään. Vuojoen kartano oli tollanen uskomattoman hienoa rakennus, joka oli muutettu ravintolaksi. Ruuasta en erityisemmin pitänyt, koska buffetti oli lievästi sanottuna kala-ja salaattipainotteinen. Ruokailun jälkeen käytiin vielä tutustumassa Euran kirkkoon ja hautausmaahan, ite kyllä karkasin bussiin heti kun sain mehun ja mustikkapiirakan syötyä! Oltiin takaisin Forssassa joskus viiden jälkeen ja olin kyllä niin tyytyväinen että sain viettää työpäiväni näin eikä nurmikkoa leikaten!

1. ''turvamiehet tökki meidän peppuja jollain laitteella.'' hahaha <3

2. Olit siis samalla reissulla mun isän kanssa luultavasti :D

3. videopostauksia olisi kiva saada lisää!(:

4. ihana banneri ja tausta! :) rupesin seurailemaan, tosi kivan olonen blogi!