lauantai 10. marraskuuta 2012

Mielipidepostaus: Tyttöjen ilkeys

Tuli eilen puheeksi kaverien kanssa tämä kyseinen aihe, miksi tytön ovat niin ilkeitä toisillensa? Ei pojilla ole samanlaista pakollista paskanjauhantaa ku tytöillä. Johtuuko se tyttöjen epävarmuudesta itseään kohtaan, et pitää päästä haukkumaan toinen yleensä anonyyminä/selän takana ihan maan rakoon, saako kyseinen henkilö siitä jotain tyydytystä ja tuntee itsensä paremmaks? 

Oon huomannut tän ilmiön kunnolla oikeastaan vasta silloin kun  aloin bloggaamaan, tuntuu että ihmiset kuvittelee että niillä on joku oikeus tulla antamaan TÖRKEÄÄ krittiikkia vain koska pidät julkista blogia ja julkista tekstia "saa" haukkua. Se on totta että jos haluu julkaista yleensä mitään nettiin "arvioitavaksi" kritiikkiä pitää kestää, mutta kritiikillä ja loukkaavalla tekstillä on myös eronsa. Mä oon ihan mielissäni jos joku tulee antaan parannusehdotuksia tai tuo esille oman kantansa, mutta on eriasia tulla sanomaan "Oon hieman erimieltä sun kanssa, mun mielestä..." kuin " Oot niin tyhmä oikeesti ketä voi ees ajatella tolleen...". 

Mulle tulee välillä tosi törkeitä kommentteja blogiin esim mun yksityisasioita/perhettä haukutaan ja tietenkään en mitään semmosia kommentteja edes julkaise. En julkaise edes kommentteja jossa on vähänkään törkeä sävy. Tää on mun blogi, ei mun tarvi kattella yhtäkään tyhmää kommenttia omassa blogissani. Onneks mulla on sen verran kivat lukijat ettei niitä tyhmiä kommentteja tuu ku suht harvoin :).

Toinen asia on toi anonyyminä kirjoittaminen, en edes ymmärrä miks Blogger on antanu semmosen vaihtoehdon? Mä en oo ainakaan sitä ikinä tarvinnut sen jälkeen kun Blogger tilin tein. Toki ennen Blogger tunnusta kirjoittelin anonyyminä, kun ei oikeen valinnan varaa ollut. Mä ainakin pystyn aina kommentoimaan ja antamaan palautetta omalla nimellä, jos en  "kehtaa" ilmasta mielipidettäni seisomalla sanojeni takana tai pelkään loukkaavani toista, jätän suoraa kommentoimatta. En mä ainakaan saa mitään tyydytystä jos haukun jonkun ja musta se on hieman pelottavaa jos joku siitä nauttii. En väitä etten ikinä ois haukkunu ketään, ketäpä ei olisi? Joten tytöt, hillitkää vihaanne ja yrittäkää antaa rakentavaa palautetta toisillenne, ilman mielenpahoituksia :)

ps. Kenellä oli kivat lukiobileet?

14 kommenttia:

  1. vaikka pojilla ei se ehkä samanliatsa ookkaa, nii kyllähän ne neki sitä puhhuu:)

    nimim. kokemusta on

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mut ainakin mun kokemuksien mukaan pojat ei saa siitä sellasta draamaa aikaan ku tytöt :D

      Poista
  2. tota on miettiny kans monasti, ihan asiaa puhut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kumpa tää teksti sais ihmisiä vähän ajattelemaan :)

      Poista
  3. hyvä sä oot puhumaan

    VastaaPoista
  4. Mielestäni oon ihan hyvä puhuun aiheesta, ei mulla oo ainaka tarve olla ilkee muille :)

    VastaaPoista
  5. Pyytäisin, että miettisit ensin omaa käytöstäsi tarkasti ennenkuin kirjoitat postauksen tästä aiheesta. Aika ristiriitaset fiilikset lukea tyttöjen ilkeydestä halveksuttavana asiana sinun kirjottamana. Teini-ikäisten tyttöjen käyttäytyminen toisiaan kohtaan voi olla aivan järjetöntä, mutta tätä postausta nyt ei vaan voi ottaa tosissaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En nyt oikeen tiedä mihin viittaat tällä tekstillä, koska ainakin itse koem olevani hyvinkin mukava ihminen enkä pahemmin halua riidellä kenekään kanssa, toki myönnän että olen myös itsekin mennyt välillä liian pitkälle mutta kaikkihan virheita tekee :) Kiitos kuitenkin kommentoinnista!

      Poista
  6. Eli toisinsanoen julkaiset vain kommentit joissa ylistetään sinua ja ylivertaista kirjoituskykyäsi. :-) Oukhei.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei, en julkaise pelkästään mua kehuvia kommentteja, mutta en myöskään julkaise mua haukkuvia kommentteja kuten "oot huora" tai vastaavia koska en koe että niissä on mitään rakentavaa palautetta.En oo joutunu tän blogin kirjoittamisen aikana poistamaan kuin alle 10 kommentia, että kyllä mua saa arvostella negatiivisesti jos osaa antaa palautetta asiallisesti ilman haukkumista :)

      Poista
  7. En nyt tiedä onko tämä aihe iha sellane et sä pystyt tästä puhua.. Et säkää mikää puhdas pulmunen oo aina...:D Kokemuksen sanal , mut en meinaa siis et vaa joskus mut siis oot useesti tosi kova nipottamaan ja huuteleen..... Mutta muuten oot ihan mukava ja hyvä ystävä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ainakin koen et oon vapaan kirjottaan mun blogiin ihan mistä ikinä haluan, en kaikkia voi aina miellyttää mun postauksilla. Kirjotin aiheesta, koska mä ainakin kadun myöhemmin jos oon haukkunut jotain aiheetta ja toivoin että tää postaus sais ihmiset miettiin ennen ku sanoo rumasti :)

      Poista