sunnuntai 7. syyskuuta 2014

HERE I AM!



Torstai-iltana vietettiin perheen kesken mun läksiäisiä mihin siskoni Roosa oli tehnyt ton ihanan kakun. Perjantai aamuna kävin hyvästelemässä vielä isovanhemmat ja noin puoli yhden aikaa suunnattiin auton nokka kohti lentokenttää. Perille saavuttiin hyvissä ajoin, koska olin saanut British Airwavesilta ilmoituksen puhelimeen, joka kertoi tietokone järjestelmien kaatuneen ja matkustajien pitäisi varata runsaasti aikaa. Toisin sanoen matkaselvitys tehtiin manuaalisesti kynällä ja paperilla ja voin ihan suoraan sanoa, se oli se kyllä niin hidasta, että itsellänikin meinasi jo hermot palaa jonottamisen. 

Kauan kestäneen jonotuksen takia mun piti melkein heti siirtyä turvatarkastukseen ja toisella puolella kiirehtiä rajatarkastukseen. Pikaisesti hyvästelin äidin, Roosan ja Oskun jotka olivat siis saattamassa mua kentälle. Turvatarkastuksesta päästyäni kuulin jo kuulutukset joissa kehotettiin BA lennon matkustajia kiirehtimäään rajatarkastukseen. Olin varmaan huvittava näky kipittäessäni toiseen päähän lentokenttää isoa kassia ja matkalaukkua raahaten. Rajatarkastuksessa siis kysyttiin kaikkea yksityiskohtia mun matkasta ja sitten päätettiin et pääsenkö jatkamaan matkaa vai joudunko tarkempaan kuulusteluun. Koko rajatarkastus oli tehty tiukemmaksi sen takia kun Obama on Englannissa vierailulla. Luckily vartija päästi mut läpi ja sitten suuntasinkin ikuisuudelta tuntuvan matkan portille 37c. 

Lento lähti noin 15 min myöhässä ja koneessa oli lisäkseni vain yksi nainen! Kaikki loput oli jotain pukuihin sonnustautuneita bisnesmiehiä. BA:n kone on varmaan yksi parhaimpia millä oon lentänyt! Mustat nahkapenkit olivat todella mukavat, ilmaiset juomat ja mukava henkilökunta. Ehdottomasti tulen käyttämään tätä lentoyhtiötä uudelleen vaikka ongelmia check inissä olikin.

Heathrowle saapuessani sain matkalaukkuni heti kolmantena ja jatkoi reittiäni kohti exit-kylttejä. Saavuin vastaanotto aulaan, mutta en nähnyt tuttuja naamoja missään. Aloin jo panikoida etten tunnistakkaan perhettä. Siirryin vähän sivummalle ottamaan takkia pois, koska meinas henki lähtee siitä kuumuudesta mikä tuli kahta matkalaukkua raahatessa takki ja neule päällä. Olin juuri saanut takin pois kun näin host isän ja lapsien saapuvan ulko-ovista sisään. Lapset olivat tehneet mulle tosi hienon kyltin, jossa luki isolla VEERA. Host isä pahoitteli, että olivat myöhässä olivat kuulemma joutuneet ruuhkaan. Lähdettiin ajamaan lentokentältä kohti Farnham Commonia ja koko matkan kaikki juttelivat mulle ilosesti ja tunsin itseni todella tervetulleeksi! Se täällä onkin niin huippua, kun kaikki on niin kohteliaita ja mukavia.

Kotimatka kesti noin 20 min ja perille päästyämme host äiti oi heti vastassa. Perhe esitteli mulle taloa ja tämä on iso! Remontti on vielä hieman kesken, mutta onneksi mun huone ja kylpyhuone ovat jo kunnossa! Lapset menivät nukkumaan melkein heti (täällä siis lapset menevät nukkumaan todella aikaisin 7-8 välillä) ja sain ruuaksi jauheliha/kasvis pihvejä ja lohkoperunoita jotka olivat todella hyviä! Juteltiin vielä hieman asioista ja talon säännöistä jonka jälkeen suuntasinkin jo nukkumaan rankan päivän takia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti