tiistai 18. marraskuuta 2014

ICESKATING!



Lauantai aamuna mun herätyskello soi jo 6.30, olin valvonut yhteen saakka joten melkein itkua vääntäen raahauduin suihkuun ja laittautumaan. Taksi tuli hakeen mua ja Selinaa Saintburysin edestä 7.20 ja matkan varrella napattiin vielä Patricia mukaan. Sloughissa vaihdettiin taksi junaan ja matkattiin Lontooseen määränpäänä Somerset House! Oltiin varattu runsaasti aikaa matkustamiseen, joten oltiin paikanpäällä melkein tunnin etuajassa. Sattumalta kaikki meistä oli skipannu aamupalan, joten mentiin Cafe Neroon pikaiselle aamupalalle ennen luistelun alkamista.

Tunnin luisteluvuoro maksoi kahdeksan puntaa ja siihen sisältyi myös luistintenvuokra. En oo ikinä pelännyt luistellessa niin paljon mitä tuolla pelkäsin! Meidän kanssa samaan aikaan luisteli noin 50 henkeä ja vähän väliä joku kaatui ja kiskaisi kolme muutaki ihmistä samalla nurin. Olin ihan kauhuissani,että joku kiskasee mut vahingossa nurin ja mun tuurilla murran kaikki mahdolliset raajat siinä vaiheessa. Meidän tunnin aikana yheltä murtu ranne, yheltä murtu nenä ja yheltä mieheltä lähti kaatuessa olkapää pois paikoiltaan ja se vietiin paareilla pois,joten mun pelko ei todellakaan ollu hullujen brittiluistelijoiden seassa turha!

Huvittavan näköistä kun pariskunnat yritti luistella muka romanttisesti käsikädessä ja toisen kaatuessa molemmat makasivat pitkin pituuttaan keskellä jäätä. Toinen asia joka mua nauratti oli se että mua ei meinattu päästää luisteleen koska mulla ei ollut kaulahuivia! Varusteina piti siis olla pipo, hanskat ja kaulahuivi, eikä mulla ollut kuin pipo ja hanskat. Luistelunvalvojat oli si sitä mieltä et mua ei voi päästää luisteleen, koska voin saada hengenvaarallisia paleltumia (ulkolämpötila oli sillä hetkellä +15). Totesin sit vaan, että oon kotosin Suomesta ja oon tottunu luistelemaan pikkasen kylmemmissäkin keleissä ja oon valmis ottamaan sen riskin että hengenvaarallisen paleltuman saan! Loppujen lopuksi kaikki riisuivat pipot ja hanskat heti kun pääsivät luistelemaan.

Meillä oli uskomattoman hauskaa. Selina itävaltalaisena tottakai osasi luistella hyvin, mutta Patricia oli jäällä vasta toista kertaa elämässää ja luisteli hämmästyttävän hyvin! Tunsin itseni vähintään NHL tason pelaajaksi luistelutaidoillani ku kaikki muut ympärillä kompuroivat ja kaatuilivat. No joululoman aikana varmaan palaudun taas maanpinnalle kun tajua olevani suomalaiseksi paska luistelija. Tosi moni tuli tunnin aikana kysymään multa ja Selinalta että mistä oikein ollaan kotosin kun luistellaan niin hyvin.

Luistelun jälkeen käytiin juomassa kuumat kaakaot, jonka jälkeen kierreltiin hetki Thamesin varrella kunnes väsyneinä palattiin kotiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti