tiistai 4. marraskuuta 2014

MADRID!


Torstaina mulla oli ihan normaali työpäivä ja olin off noin klo 14 aikoihin. Kävin pikaisesti suihkussa ja alotin pakkaamisen jonka voisi tehdä aikaisemminkin kuin tuntia ennen lähtöä. Taksi saapui hieman ajoissa, joten en ehtiny syömään mitään, damm. Heathrow oli isoin lentokenttä missä oon ikinä ollut ja se vähän jännitti, mutta onneksi siellä oli tosi hyvät opasteet. Stressi meinasi kuitenkin iskeä siinä vaiheessa kun oli 20 min aikaa koneen lähtöön ja lentokoneen porttia ei oltu vieläkään merkitty. Lopulta se kumminkin ilmestyi taululle 40 min myöhässä ja mulla oli 18 minuuttia aikaa ehtiä koneeseen. Tottakai mun tuurilla se oli myös terminaalin kauimmainen lähtöportti, johon päästäkseni piti ottaa kaksi eri metroa. Juoksin sit hullua vauhtia jonkun espanjalaisen bisnesmiehen perässä, koska veikkasin että ainakin se tietää mihin päin kuuluu mennä. Onneksi se tosiaan tiesi ja pääsin koneeseen viimisten ihmisten joukossa.

Lähtöportti mokan takia moni myöhästyi koneesta, joten se oli aika tyhjillään. Tässä vaiheessa onneni kääntyi ja olinkin ainoa matkustaja meidän penkkirivillä, joten nukuin leveästi melkein koko lennon Madridiin saakka.

Vietin ihanat viisi päivää nauttien auringonpaisteesta, hyvästä ruuasta, juomasta ja ennenkaikkea ihanan Milan seurasta! Oisin viihtynyt Madridissa pidempäänkin! Ainoo miinus oli espanjalaisten englanninkielentaito, siis mä puhuin varmaan viisi vuotiaana parempaa enkkua ku aikuiset espanjalaiset. Tiesin kyllä etukäteen, että Espanjassa enkku ei ole niin vahvoilla, mutta oletin että maan pääkaupungissa edes kassahenkilöt ymmärtäisivät jotain, mutta ei.... Onneksi Mila hoiti kaiken puhumisen nii mun ei tarvinu mun kamalalla espanjankielellä alkaa säätämään esim. ruokatilauksia. Ostoksia reissulta ei kertynyt kuin kaksi: yöpaita ja pipo! Mun budjetti kiittää ja nyt on taas varaa tehä kaikkee kivoja juttuja Englannissa. 

Tiistai iltana mun lento lähti takaisin Lontooseen ja mulla oli myös tällöin hyvä tuuri istumapaikkojen suhteen. Vähän säälitti takana istuvaa kaksimetristä miestä ku se istu polvet korvissa ja mulla oli reilut pari metriä jalkatilaa! Kone laskeutui Heathrowle kymmeneltä illalla ja suunnistin taksilla kotiin nukkumaan, sillä heti keskiviikko aamuna alkoi työt kello 7!

2 kommenttia: